annyirajo.hu

Nagy Erika blogja, mert:

„Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk.”

annyirajo.hu

Nagy Erika blogja, mert:

„Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk.”

annyirajo.hu

Nagy Erika blogja, mert:

„Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk.”

Fitness 2017-11-26T18:08:48+00:00

BMI. Nem valami kódolt, megfejtésre váró üzenet az űrből. A Body Mass Index egyszerű Testtömeg Index Kalkulátor, amely abban segít Neked, hogy megtudd: testsúlyod melyik kategóriába esik. Maga vagy a megtestesült ideális test, vagy kissé, netán nagyon elhízott kategóriába esel, esetleg túl sovány vagy e. Vágj bele! Szembesült a tényekkel, és ha cselekednél, cselekedj!

Itt, az alábbi sorokba írd be az adataidat és lebbenjen fel a fátyol! Azon nyomban megtudod, mit mutat a testtömeg indexed, és még a szükséges napi kalóriamennyiséggel is szembesítelek.

Űzz sportot az egészségből!

Lássuk csak, mit ír a sportról, mint tevékenységről a Wikipédia. Nos: a sport meghatározott célú mindennapos tevékenység, a mindennapoktól különböző környezetben; célja a testedzés, versenyzés, a szórakozás, eredmény elérése, a képességek fejlesztése.

A kitűzött cél határozza meg a sport jellegét, a sportoló képességei és bátorsága mellett. A sport kifejezés az angolba származott francia „desporter” (mulatságoknak élő) szóból származik. Az angolban a 15. század közepe táján fordul elő először „szórakozás, időtöltés” értelemben. A 16. században már különféle játékok játszására alkalmazták, de főleg a szabadban végzett szabadidős tevékenységekre.

Hát ez lenne a sport definíciója. Egészen jól hangzik, nem de? Mulatságoknak élő. Ki ne szeretne mulatozni, akár a hét minden napján. Csupán az a kérdés: miféle mulatozást válassz magadnak?

Feltétlenül olyat, amiben irtózatosan jól érzed magad, amely olyan adrenalin bomba a szervezetnek, hogy egy életre függővé válsz tőle. És milyen jó ez a fajta függőség! Az adrenalin egyébiránt egy különleges hormon, amelynek termelődése után elönti az embert az eufória, a boldogság, az öröm, a felszabadultság, az elégedettség érzése. Legtöbbször sikerélményt, vagy izgalmat jelent a jelenléte.

Tehát egy jól megválasztott mozgásforma, sok türelem és némi átgondolás elég ahhoz, hogy ne csak fellángolás legyen a mozgás elkezdése, hanem végre egyszer végig tudd csinálni és büszke lehess magadra, hogy milyen sokra vagy képes. Fontos, hogy fizikailag és lelkileg is rá kell hangolódnod a mozgásra, hiszen egy új életforma kapujában állsz, céljaid vannak, és azokat el akarod érni! A szervezetednek időt kell adnod, hogy bírja a szokottnál nagyobb erőkifejtést és terhelést. Ehhez persze türelmesnek kell lenned. Tudd, hogy néhány edzés nem hoz látványos változást! Az viszont maga lesz a csoda, amikor azt érzed, hogy: hoppá, megnőtt az állóképességed. Könnyebben szaladsz a gyereked vagy a busz után, könnyebben cipeled a megpakolt szatyrokat, és mindig te leszel a győztes.

Akkor kezdjük el!

Iktass be harminc perces mozgást a mindennapjaidba, ami lehet egy hosszabb séta is. Még véletlenül se ess abba a hibába, ha nagyon kezdő vagy, hogy mondjuk, egy kemény aerobikkal kezdesz. Nézd meg az edzőtermek, fitness centrumok órakínálatát és bátran nyiss be, mondjuk egy Callanetics (www.fitnessarena.hu) órára. Hidd el, nem fogsz csalódni! Ez a mélyizmos torna nagyon hatásosan melegíti be és mozgatja meg az elmerevedett, legyengült izmokat, és elképesztően látványosan formálja az alakot. A gyakorlatok magas ismétlésszáma (mindenből 50 vagy 100 darab) garancia erre. A mélyizmos torna mellé mindenképpen javallott valamilyen kardió edzés is. Erre lehet jó választás az ízületkímélő Spinning, mint mozgásfajta. Na, ez az a műfaj, amelyben garantáltan el lehet fáradni, és rendesen lehet égetni a kalóriákat. A Spinning tipikusan az a mozgásforma, ami izzadságban úszással végződik, és az óra befejeztével az ember tutira úgy érzi, hogy tett valami jót az egészsége és fittsége érdekében.

No, de az ördög nem alszik! Kifogások formájában settenkedik.

Kezdőként vagy újrakezdőként gyakran előfordul, hogy csak úgy gördülnek akadályok és kifogások eléd: így aztán megfordul a fejedben, hogy ma éppen miért is kellene hanyagolnod  edzést. HHmmm! Lebeszéled magad, mert: nagyon hideg van, nagyon meleg van, vacsorát kell főznöd, hirtelen kutyát kell sétáltatnod, (pedig nem is te szoktad). Légy tisztában a kifogásaiddal, és ha kell, keress valakit, aki támogat a döntésedben és kitartásodban. Ha kell, szervezz be egy edzőtársat, aki motivál arra, hogy bármi történjék is, tartod magad az elhatározásodhoz.
Az önbizalom hiánya is hátráltató tényező lehet a mozgás újrakezdésében. Amikor azon gondolkozol, hogy ilyen kövéren vagy éppen soványan mi a szárcsa monyát keresel a többiek között. Nyugi! Mindenki elkezdte valahol és valószínűleg egy több hónapos, esetleg több éves edzés eredményével találod szemben magad. Edzőtársad is úgy kezdték, mint Te, és senki nem fog ferde szemmel nézni rád azért, mert változtatni akarsz önmagadon. Hidd el, roppant tiszteletreméltó, hogy hajlandó vagy változtatni és kitartasz. És talán néhány év múlva már Te segítesz támogatni a kezdőket.

Enni vagy nem enni? Ez itt a kérdés.

Amikor ismét elkezdik az edzéseket, sokan diétával társítják a mozgást. Te ne tedd! Az ételmegvonással párhuzamosan az energiaszinted is csökkenni fog és az edzések alatt szédülhetsz, és a rosszullét kerülget majd. A legfontosabb, hogy evés nélkül ne indulj el edzeni. Az edzés megkezdése előtt egy órával még kapj be valamit. Persze ne egy lekváros buktát és fél liter tejet juttass a szervezetedbe! Egy banán is fedezi azt a megfelelő energiaszükségletet, amellyel biztosan vidáman végigcsinálod az edzést. A táplálkozásban mindig törekedj arra, hogy megfelelő összetételű legyen az, amit elfogyasztasz. Megfelelő arányban tartalmazzon fehérjét, rostot és vitaminokat. A folyadékfogyasztás is hatékony segítségedre lesz a kitartásban. Bármilyen hihetetlenül is hangzik, folyadék nélkül nem tud ideálisan dolgozni az agy, nem tudunk koncentrálni a gyakorlatok megfelelő kivitelezésére, valamint az izmok sem dolgoznak megfelelően. Figyelj arra, hogy a napi 2-3 liter folyadékbeviteled mindig meglegyen és csak tiszta vizet vagy zöld teát igyál! Kerüld a szénsavas, cukros üdítőket, ez bizony tiltott zóna.

Nincs egy rongyom se!

Na, ez a kedvencem. Ahol én edzősködöm, hála a mindenhatónak, nincsenek ilyen allűrökkel „megáldott” teremtmények. Nem is értem azokat az embereket, akik rengeteg energiát fordítanak arra, hogy milyen ruhát vegyenek fel, és az mennyire követi az aktuális divatot. Trendi, avagy nem trendi?! Pedig a legfontosabb szempont, hogy kényelmes legyen az, amit felveszel, ne szorítson sehol és ne akadályozzon a mozgásban. A nőknél nagyon fontos a megfelelő sportmelltartó beszerzése, mert hatalmas terhek hárulnak a mellet tartó szalagokra sportolás alatt és ezzel a fontos darabbal elejét veheted a mellet érintő problémáknak. A cipőre mindenképpen érdemes odafigyelned, mert ha sokat terheled a lábad, a megfelelő cipő kiválóan csillapítja az ütközéseket, melyek egy nem megfelelő lábbeliben az ízületeiden csapódnak le és hosszú távon térdproblémákhoz vezethetnek.

Amit teljes bizonyossággal állíthatok: a rendszeres mozgás hatására pozitív változások következnek be az életedben. Határozz! Válassz! Dönts! Reformáld meg a táplálkozásod! Fejezd be a nyavalygást! A pesszimizmust dobd a sutba, mert menni fog! Tartsd be a fokozatosság elvét! Ne várj csodát két hét alatt! Ha így teszel: a tested és a lelked is hatalmas pozitív változásokon megy majd keresztül. Egy évvel később pedig már büszkén gondolsz vissza arra az időszakra, amikor önbizalom-hiányosan és félszegen álltál neki az első edzésnek. Nyugodtan veregesd meg a vállad! Légy büszke önmagadra! Gratulálok! Kitartottál!

Bárhogy is mulatozz, a lényeg: ÉLVEZD! Leld benne örömöd! Soha, de soha ne add fel!

Spinning mániákusok

No, hát no!  Semmi kétség afelől, hogy a spinninges hölgyek és urak egytől egyik szépek, ügyesek, kitartóak! Bejön nekik ez a műfaj. Annyira jó, hogy ez így van! Imádom őket! Az valami fenomenálisan brutálisan, szuperálisan remek érzés, amikor egy e [...]

2017. szeptember 18.|Kategóriák: Fitness|Címkék: |0 Hozzászólás

A kanapék hősei

A kanapéhős hercegek és hercegnők képesek bármikor  bámulatos  kifogások felsorolására a: miért éppen pont most nem időszerű sportolni témában. Ne várj! Kezdd el! Emeld fel a feneked a kanapéról! Indulj el sétálni vagy pattanj bringára, csinálj addi [...]

2017. március 18.|Kategóriák: Fitness|0 Hozzászólás
Rohansz? Ne tedd! Van számodra egy karcsúsító ajánlatom.
Töltsd le a tanulmányt INGYEN!
Ez egy izgi, a maga nemében formabontó tanulmány arról, hogyan olvaszd le magadról azokat a fránya kilókat vidáman, a fogyókúra rabláncából kiszabadulva, hogy annak a fránya zsigeri zsírnak esélye se legyen megölni Téged!

Add meg a legjobb e-mail címedet és máris küldöm az ajándékot!
AJÁNDÉK!
Ez egy izgi, a maga nemében formabontó tanulmány arról, hogyan olvaszd le magadról azokat a fránya kilókat vidáman, a fogyókúra rabláncából kiszabadulva, hogy annak a fránya zsigeri zsírnak esélye se legyen megölni Téged!

Add meg a legjobb e-mail címedet és máris küldöm az ajándékot!